تازه هاي علم و فناوري
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بهترین ها و جدیدترین های اینترنت و آدرس shoorgashti.LoxBlog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.

لینکهای غیر اخلاقی حذف می شوند





نويسندگان
بهترین ها و جدیدترین های اینترنت
در این وبلاگ با جدیدترین تصاویر و جدیدترین مطالب دنیای اینترنت در خدمت شما هستیم
جمعه 30 بهمن 1389برچسب:, :: 10:3 ::  نويسنده : حسین       

تازه هاي علم و فناوري

 

آينه دما سنجي

از يک آينه چه انتظار داريد؟! طراحان انجمن Electronic firm NEC/Avio ژاپن، يک آينه روميزي ساخته اند که مي تواند علاوه بر نشان دادن شما، دماي بدن تان را نيز اندازه بگيرد تا در صورت داشتن تب فورا مطلع بشويد. اين آينه که Thermo نام دارد به کمک يک سنسور مادون قرمز مي تواند دماي بدن هر فرد را که در فاصله 30 سانتميمتري اش قرار گرفته بدون نياز به برقراري هر گونه تماس فيزيکي، اندازه گيري کرده و نمايش دهد.

آينه دما سنجي

اگر دماي بدن بالاتر از 37 درجه باشد، علاوه بر نمايش دما هشدار تب نيز از اين آينه به گوش مي رسد. هر زمان هم که فردي مقابل آن قرار نگيرد، مي تواند تاريخ، زمان، ميزان رطوبت و درجه حرارت محيط را نشان دهد. اين آينه در دو مدل با قيمت 1180 و 1440 دلار به فروش مي رسد. اين آينه به عنوان يک وسيله مفيد براي استفاده در دفاتر کار، هتل ها، بيمارستان ها و ... با خطاي بسيار کم مي تواند مورد استفاده قرار گيرد.

 

کيف پول ضد سرقت

يک کيف پول جيبي هر چه قدر هم که زيبا و جادار طراحي شود، نمي تواند نگراني صاحبش را در حفظ امنيت وجوه نقدي و کارت هاي اعتباري موجود در آن کاهش دهد. اما اين يک کيف پول هوشمند است که به نظر مي رسد، در حفظ امنيت و ضد سرقت بودن حرفي براي گفتن دارد. نام اش Dunhill (دانهيل) است و از جنس فيبر هاي کربني ساخته شده است. اين کيف پول هوشمند داراي يک صفحه حساس به اثر انگشت و فناوري تشخيص هويت بيومتريک است که قفل آن تنها با شناسايي اثر انگشت صاحب اش باز مي شود.

کيف پول

همچنين اين کيف داراي يک سيستم هشدار به صورت بلوتوث است. اگر اين کيف 1.5 متر از صاحبش فاصله بگيرد، به کمک يک صداي هشدار دهنده بر روي گوشي موبايل، صاحب خود را مطلع مي کند.

اگر وجوه نقدي و ساير محتويات کيف پولتان بيشتر از قيمت اين کيف 825 دلاري ارزش دارد، مي توانيد اين گجت ضد سرقت را براي حفاظت آنها انتخاب کنيد.

 

 

تبديل صندلي اداره به تختخواب در کمتر از 30 ثانيه!

به گزارش فارنت و به نقل از SlashGear، احتمالا شما هم تاکنون از فوايد چرت‌هاي کوتاه و حتي چند دقيقه‌اي در طول روز و علي‌الخصوص بعدازظهر بسيار شنيده‌ايد که حتي يک چرت شش دقيقه‌اي مي‌تواند به تقويت حافظه و بهبود عملکرد در باقي ساعات شبانه‌روز کمک کند.

اما شما هم شايد اين جملات را در پاسخ به اين نظريه گفته‌ايد که من اگر هم فرصتي براي چرت زدن داشته باشم و مشکلي از بابت کارفرما و همکاران نداشته باشم، جاي مناسبي براي خوابيدن ندارم و يا اينکه من اگر دراز نکشم خوابم نمي‌برد!

صندلي تختخوابشو

حالا يک شرکت ژاپني صندلي اداري را طراحي کرده است که بنابر ادعاي اين شرکت در کمتر از 30 ثانيه به تختخوابي راحت و مناسب براي چرت بعدازظهر تبديل مي‌شود و فکر مي‌کنم که اين زمان به اندازه کافي شما را براي همان چرت ? دقيقه‌اي ترغيب کند.

نمي‌دانم اين صندلي و خوابيدن بر روي آن مي‌تواند کارائي شما را افزايش دهد يا خير اما اين صندلي براي کارمندان در وقت استراحت يا صرف ناهار در ميانه روز و يا حتي هنگامي که از رييس خبري نباشد مي‌تواند بهترين راه‌حل براي رسيدن دوباره به شرايط آرماني بدن باشد.

صندلي تختخوابشو

کمربند ايمني خودروها بهتر مي شود

کمربند ايمني

طراح اين کمربند پس از مطالعه روي نحوه عملکرد کمربندهاي ايمني خودروها به اين نتيجه رسيد که اين کمربند ها چندان هم براي راننده ها مناسب نيستند و گاه موجب خستگي مي شوند. در کمربند جديد طراحي شده کمربند با توجه به ساختار گردن و کمر انسان طراحي شده تا پخش نيرو و فشار را روي بدن انسان بهينه سازد.

کمربند ايمني

 

فراوري: محسن مرادي

بخش دانش و زندگي

 


 

 

منابع: نارنجي، فارنت

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: